Prima pagină > Piticul de pe creier > Desfiintarea SMURD: Manipularea media si lipsa de informare la ROMANI

Desfiintarea SMURD: Manipularea media si lipsa de informare la ROMANI


A trecut ceva vreme de cand mi-am parasit postul de „veghe” pentru ca…
Am plecat intr-un final si eu capul in fata unui sistem pe care nu-l voi putea invinge niciodata de unul singur. Acum sistemul se clatina, insa sunt indiferent, sunt resemnat si pasiv la tot ce se intampla in jurul meu. Imi vad de viata mea, incerc sa-mi „fac” o viata cat mai buna si sa ma bucur de ea, insa de o vreme „piticul de pe creier are o activitate tot mai intensa” si acest lucru ma nelinisteste, ma agita si ma scoate din starea de adormire. Desteptarea s-a produs in doua etape pe care le descriu mai jos si va rog sa aveti putina rabdare…pentru ca ADEVARATA DESTEPTARE S-A INTAMPLAT DOAR IN PARTEA A 2-a:
Partea 1: Media ne informeaza, noi actionam! Starea de veghe.
In toata presa, vuieste o stire: SMURD SE DESFIINTEAZA, SMURD in pericol de desfiintare. Pe Facebook au aparut cauze cu scopul de a LUPTA IMPOTRIVA DESFIINTARII SMURD, televiziunile strang semnaturi PENTRU SALVAREA SMURD. De cateva zile sunt ingrijorat, ma macina ideea ca persoanele care ne conduc decid ingroparea “Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare” (SMURD) fara acceptul si fara consultarea noastra. Nu le pot permite asa ceva, devin solidar cauzei de salvare a acestui serviciu, sunt dispus sa ies in strada pentru ca DACA ROMANII NU AU FOST IN STARE SA FACA UN LUCRU BUN PENTRU SANATATE dupa ’89, cu siguranta palestinianul Raed Arafat a avut rezultate de necontestat in ceea ce priveste serviciul de interventie rapida. Rezultatele implicarii acestui om sunt vizibile, sistemul pare sa functioneze bine. Prin urmare, care este motivul pentru care trebuie sa „umblam” si sa „desfiintam” ceva ce functioneaza? REVOLTATOR! Vreau o noua revolutie!
Partea 2: Constiinta si accesul liber la informatie. Trezirea
Sunt un coleric fara tratament si asta ma impinge sa fac „lucruri necugetate” sub impulsul „starii de moment”: sunt gata de protest, vreau baie de sange, vreau anihilarea clasei politice, vreau revolutie, sunt capabil sa ma sacrific pentru o cauza  in care cred indiferent de consecinte. STOP! Constiinta in schimb ma salveaza, e singura care imi reda echilibrul de care am nevoie si imi controleaza pornirile „impulsive”. Sa vedem despre ce este vorba acum ca m-am calmat, gandurile s-au asezat, pulsul a revenit la normal, vena de sub ochiul stang nu mai risca sa explodeze si parca incetul cu incetul imi dau seama de putreziciunea situatiei. Unde este proiectul de lege, cum este formulata mai exact desfiintarea acestui serviciu… ? AM TOT DREPTUL SA FIU INFORMAT, asa ca incep cautarea. Intr-un final gasesc proiectul de lege  (vezi linkul pentru textul integral) , parcurg textul si brusc MA TREZESC. Sunt treaz acum: sustin SMURD, felicit SMURD insa refuz sa ies in strada, refuz sa incep o NOUA REVOLUTIE pentru „o realitate” care nu „este realitate”.  Va recomand sa faceti si voi la fel: sa va calmati, sa va trageti sufletul si sa reduceti riscul aparitiei unui atac cerebral. Presa este a 4-a putere in stat, are un cuvant important de spus…ramane insa PROBLEMA CREDIBILITATII. Ca sa eliminam „problema credibilitatii din aceasta ecuatie”, ne revine o sarcina care stiu ca nu este foarte usoara si care cred ca trebuie sa provina din automatismul constiintei: INFORMAREA DIN SURSE SIGURE. Toti avem dreptul de a ne informa, toti avem acces la aceste informatii insa AVEM MAI MULT DE LUCRU daca o facem folosind doar resursele noastre. Am hotarat sa ma informez singur si sa las putin la o parte orice informatie transmisa pe alte canale.  Mi-a luat cu siguranta mai putin timp sa ma informez decat sa dau LIKE unor cauze care lupta impotriva unei actiuni care nu se va concretiza (desfiintarea SMURD), mi-a luat mai putin timp decat sa PROTESTEZ IN STRADA impotriva unui eveniment care nu va avea loc. De ce? Pentru ca nu am gasit nicaieri informatia care sa indice ca SMURD se desfiinteaza ci din contra se va incerca extinderea acestui sistem de interventie rapida prin includerea mai multor unitati de interventie printre care si unitati PRIVATE, unitati care se vor afla tot sub cordonarea statului si TOT GRATUIT.  Va invit totusi pe toti sa parcurgeti textul acestei propuneri legislative si sa actionati apoi dupa propria constiinta, fara sa incerc de data aceasta sa va influentez intr-o anumita directie. Pentru cei care sunt mai „comozi din fire” si nu doresc sa studieze tot proiectul de lege, va dau un pont: INFORMATIA CARE FACE REFERIRE LA SERVICIUL DE URGENTA apare la  Capitolul 3 – Asistenta medicală de urgenta Art. 66.

Va invit si pe voi sa va treziti si sa va linistiti, pentru ca linistea noastra valoreaza mai mult decat ratingul creat pe spatele unui CETATEAN CARE NU SE INFORMEAZA CORECT. Daca va temeti in continuare ca schimbarea poate dezechilibra un sistem deja functional, in realitate riscati sa ramaneti captivi intr-un sistem care nu va evolua si nu va fi perfectionat niciodata.  Nu uitati ca si noi ne schimbam: ne nastem mici si murim mari.

Eu Veghez, 13.01.2012 ora 02.41 AM

  1. dana
    13/01/2012 la 01:13

    atunci stai si vegheaza…..daca ti-e rau cheama-i pe privatii aia si sa -mi spui si mie dacsa a fost „gratuit”

    • 13/01/2012 la 02:02

      Nu am sa consider commentul tau ca fiind nepotrivit si cu o maxima tenta ironica insa nu-mi doresc nici acum sa-mi fie rau si sa fiu nevoit sa apelez la sistemul medical actual. Imi doresc sa fiu sanatos si iti doresc si tie acelasi lucru. In rest, orice comentariu referitor la postarea ta cred ca nu-si are locul.

  2. gomez
    13/01/2012 la 01:29

    Titlul Desfiintare SMURD e pentru cei care nu vad per ansamblu.
    Cei care pot citi un text, si pot gandi ce implica, isi pot da seama de urmatoarele lucruri :
    – Sistemul de urgente este bun in momentul actual
    – Intrarea privatilor in banii de la buget pentru interventii – nu bun.

    de ce?

    privat = comercial = strict urmarirea profitului, cu un minim de cerinte respectat.
    se duce salvare privata la interventie(rezolva,nu rezolva), ia banul. smurdul nu mai ia.
    sau nu rezolva si vine si smurdul, se duc bani si la unii si la altii.
    invadand sistemul de urgente cu asa zise echipe de interventii private, automat din bugetul alocat interventiilor x% se duc la privati, restul la smurd.
    in timp or sa fie tot mai multi privati si mai putine masini smurd (din lipsa de buget). incet incet duce la desfiintarea smurd. de aici titlul. nu pentru ca scrie in lege ca se desfiinteaza smurd. dar gandind putin vedem ca la asta se ajunge.

    numa’ bine !

    • 13/01/2012 la 02:42

      Oricum privesti aceasta problema, textul pentru un om simplu inseamna acelasi lucru: SMURD SE DESFINTEAZA. Adevarat? Consideri ca proiectul de lege desfinteaza SMURD? Eu nu, inca incerc sa analizez impactul real al promovarii acestei legi (strict partea in discutie). Pe de o parte vad bile albe, pe de alta parte vad bile negre. Adevarul nu-l putem vedea decat pe propria piele in cazul promovarii legii si asta este dureros in cazul unui esec.
      Oricum, scenariul media mi se pare putin fantezist si exagerat, dar asta tine pana la urma de interpretarea fiecaruia si nu este relevanta parerea mea. Asa cum i-am spus si doamnei Viorica in postul de mai jos: pe mine ma doare ca se transmite o minciuna sub forma de adevar. Democratia adevarata da dreptul fiecaruia la o opinie proprie si la libertatea de exprimare libera a propriilor convingeri dar si dreptul de informare. In cazul de fata, media transmite „o minciuna” cu scopul de a influenta publicul neinformat. Prea putini vor pune mana pe lege ca sa vada despre ce este vorba pentru ca mai apoi sa-si formeze o parere asupra implicatiilor promovarii legii.
      Vorba ta: numa’ bine si sa fim sanatosi!

    • Richard
      14/01/2012 la 09:21

      Ai perfecta dreptate . Va deveni aceeasi problema ca in america in sistemul lor capitalist . Vom ajunge sa platim chiar si pentru aerul care ti-l da in ambulanta ( vreo 200-300 dolari ) :)) . Sunt de parere ca jumatate din cei ce dorsc acest lucru ( din mediul politic) se gandesc ca e un lucru bun dar nu vad implicatiile viitoare , iar cealalta jumatate sunt cei ce si-au informat neamurile deja si au pregatit diferite proiecte pentru a fi primii care isi deschid ceva de genul . Nu trebuie sa ai viziune economica sa stii ca munca cu statul aduce sume imense , care trebuie sa le imparti cu mai multi ( cei in cauza stiu de ce ) , din care totusi iti ramane o suma mare in mana . Mi se pare de o josnicie imensa sa incerci sa faci bani de pe santatea altora . In fine , lumea ar trebui sa stie ca in mediul sanatate nu e bine sa fie nimic privat , iar spitalele chiar daca se vor privatiza extrem de putini si ar permite . Avem un sistem al sanatatii in romania mai slab decat unele tari africane , sau unele insule din capatul australiei unde se ajunge foarte greu . toate au o parte financiara , daca va informati bine o sa vedeti ca si in smurd este una mare . O ziua buna sa aveti

  3. 13/01/2012 la 01:42

    Cine iti garanteaza ca „unitatile private aflate sub coordonarea statului care ofera servicii gratuite” (mie asta imi suna ciudat, adica fac munca patriotica, dau ei, privatii, bani din buzunar? Aaaa, primesc fonduri de la stat? atunci de ce se cheama private?) nu vor reusi sa actioneze precum nisipul turnat in lagarele rotilor unui sistem care pana acum a functionat f bine? Si ce ar insemna practic asta decat desfiintarea acestui sistem care in momentul de fata merge, poate nu perfect, dar mai bine decat altele?
    E greu, nu-i asa? E mai simplu sa spui „e o lege f buna”
    Or in medicina se spune inca de pe vremea lui Hipocrat ca e mai bine sa previi decat sa tratezi.

    • 13/01/2012 la 02:27

      Nu mi-am spus punctul de vedere despre calitatea acestei legi: nu spun ca este buna sau ca este rea. Spun ca actualul sistem medical nu este eficient si este nevoie de o schimbare: noul proiect de lege nu face referire doar la ASISTENTA DE URGENTA, prin urmare nu trebuie analizat doar acest „punct”. Ca sa ne dam cu parerea despre intregul proiect de lege, trebuie sa-l parcurgem integral, sa-l analizam si vom putea spune daca este BUN sau RAU dar si atunci suntem subiectivi, intrucat doar REALITATEA DICTEAZA CALITATEA.
      Nu exista nicio garantie ca acest sistem va functiona, cum nu exista nicio garantie pentru nicio lege din tara noastra. Cred insa ca o natiune care se „leaga” de un lucru care functioneaza si nu este capabila sa-si asume riscul de a „perfectiona” acest sistem sub pretextul ca functioneaza suficient de bine si este riscant sa incercam sa-l facem sa functioneze si mai bine…ESTE O NATIUNE CARE NU VA EVOLUA NICIODATA (SMURD chiar functioneaza chiar daca doar la nivel regional si nu acopera toate zonele…existand populatie defavorizata din acest punct de vedere, populatie care nu beneficiaza de servicii de urgenta.). Problema vine cu adevarat din lipsa de incredere in clasa politica, in conducatorii alesi si din LIPSA ASUMARII DECIZIILOR LUATE de catre cei care vin si sustin ca schimba ceva.
      Indemnul meu a fost pentru o informare corecta, atata tot. Vad o multime de oameni care in necunostinta de cauza protesteaza, sub impulsul „manipularii media” care sustine ca SMURD se desfinteaza. Aceasta informatie este promovata la nivel de „CERTITUDINE” si nu la nivel de „TEORIE”, iar analiza se face pornind dintr-o singura directie: Arafat…asta este singura mea nemultumire. S-a gandit cineva ca atentia ne este concentrata spre un singur punct dintr-o lege, care defapt reprezinta 1 % din toata legea? Cred ca e mai bine sa ne punem pe citit.

  4. 13/01/2012 la 06:07

    este clar ca acest sistem nu il poti invinge de nul singur dar daca mai multi ar avea curaj si demnitate sa infrunte acest sistem corupt si mizerabil aceasta tara ar putea da inainte, daca nu….vai si amar de noi

  5. mihaela
    13/01/2012 la 07:33

    (13) Organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de asistenţă medicală urgenţă şi prim ajutor calificat se reglementează prin hotărâre de guvern la propunerea ministerului sănătăţii în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi. …….mai cititi acest articol, cand va aparea aceasta hotatare se va sti „ce si cum” . Asa sunt in ultimul timp facute legile la noi, ambigue , foarte vagi……… nu ai practic mare lucru de dezbatut public. ( vezi legea asistentei sociale ). Abia cand o sa apara aceea HG se va vedea dezastrul. RAED ARAFAT nu si-a dat demisia , asa aiurea , ca a visat el noaptea. Dansul a putut vedea dincolo de cele cateva randuri din lege, ceea ce tu stimabile blogist nu ai fost in stare. Poate totusi nu esti atat de incuiat si vrei doar sa dezinformezi, sa calmezi spiritele…..cica, esti si tu cu tenta portocalie si acum va tremura chilotei ca mamaliga romaneasca este gata sa explodeze pentru un arab. Asa i-l vedeti voi ” un arab” noi restul i-l vedem un deschizator de drumuri , un model ceea ce nu se poate spune despre marea majoritate a celor care ne conduc azi. Cand i-l mai auzi si pe ” distinsul ” nostru presedinte ca SMURD-ul nu este realizarea unui om ci este realizarea statului stai sa te intrebi , cine nu e normal la cap. Pai statul facea asa ceva fara ca RAED ARAFAT sa fi initiat si sa se fi luptat , inclusiv cu statul , pentru realizarea acestui proiect……………. nici in 1000 de ani. Asa ca dragule , stie el de ce si-a dat demisia, vedem si noi cu toate ca voi incercati sa ne inchideti ochii.

    • 13/01/2012 la 08:21

      Mihaela…acest blog nu are culoare. Daca esti putin atenta si esti capabila sa actionezi nu doar impulsiv ci si „rational”, ai putea observa ca este „monocrom” si transparent, tocmai prin faptul ca iti da sansa sa-ti exprimi punctul de vedere indiferent de preferinta politica, conditia estentiala fiind totusi sa dai dovada de un minim de bun-simt si sa nu arunci cu noroi fara justificare. Doar pentru ca imi exprim propria parere nu denota afilierea la un partid politic asa cum insinuezi si nici nu genereaza „trepidatii” in chilotei pentru ca nu exista niciun motiv sa-mi fie frica. Cand spui „asa il vedeti voi, un arab”, LA CINE FACI REFERIRE? Daca citeai postul integral vedeai ca am tot respectul pentru Raed Arafat si nu m-am legat nici macar o secunde de activitatea lui, te rog sa nu deformezi realitatea si sa nu-mi pui vorbe in gura, pentru ca totusi iti respect punctul de vedere si pentru ca respect realitatea, chiar daca vorbesti pe langa subiect si pe un ton nerespectuos, acuzandu-ma nejustificat de anumite lucruri, pentru ca sunt deschis dialogului am decis sa-ti public comentariul (sa nu ai impresia ca postul tau a fost publicat automat…ci a fost decizia mea sa-l fac public chiar daca imi aduci ofense si ma ataci fara sa ai argumente pentru a o face).

  6. Nu sunt
    13/01/2012 la 09:40

    Respect domnului Raed Arafat pentru tot ce a facut pentru SMURD si Romania. Insa ai dreptate, restul nu este decat o manipulare a presei. Si sa nu uitam ca antenele si realitatea au fost mereu impotriva lui Basescu inca de la alegerile prezidentiale… daca se schimba proprietarii acestor trusturi se schimba si mentalitatile 😉 Nu spun ca sunt in tabara lui Traian Basescu, spun doar ca nu sunt de acord cu toata aceata manipulare a televiziunilor din Romania. Daca este cineva care sa vrea ceva inradacinat in mintea majoritatii populatiei foloseste aceste mijloace de „informare”. Noi romanii, desi ne dam mari cocosi si comentam absolut orice, vrem sa facem revolutii etc. inca mai avem inradacinat in subconstient spiritul de turma… „Crede si nu cerceta”

  7. Chebeleu
    13/01/2012 la 13:40

    Aici dupa cum vad eu , recunosc, dupa ce am citit proiectul de lege sunt 2 probleme:
    1. Antenele dezinformeaza clar poporul si sunt strict contra lui Basescu ci nu contra unei legi care poate va dezvolta un sistem bun aflat la un inceput de drum.
    2. Lui Arafat ii este mare frica de concurenta ce va aparea si din pc de vedere profesional si in privinta banilor. Daca 2 doctori cei mai buni de la SMURD vor merge la interventie cu un Dacia Duster (10000 euro) si nu vor mai merge cu Nissan Pathfinder(30000)? Oare nu or sa mai faca treaba?Inseamna ca nu sunt cei mai buni. Iar de banii ramasi vom cumpara inca 2 masini la un alt sistem care sa sprijine orice interventie oriunde te-ai afla? Hmmm poate ca nu ar fi rau?! Mai iesim in strada daca la televizor ar fi zis Basescu ca vom extinde serviciul Smurd si ii vom adauga pe zonele unde este nevoie inca 2 echipaje de medici dar care nu se vor mai afla sub conducerea arabului?!!!??

    • 13/01/2012 la 15:40

      In plus se vorbeste prea mult despre subiectul SMURD, insa implicatiile adoptarii unei noi legi a sanatatii nu se rezuma strict la acest aspect. Pana acum singurul „serviciu” functional si performant este serviciul de urgenta. Bun! Totusi, nu trebuie sa lasam lucrurile asa cum sunt: nu este suficient sa ai serviciu de urgenta iar cand ajungi in spital sa dai ortul popii. Intregul sistem trebuie regandit si reformat. Este nevoie de o noua lege a sanatatii…orice impiedicare a promovarii acestei legi mi se pare un „ieftin sabotaj”…si din nou refuz sa ma pronunt asupra calitatii acestei legi, doar constat ca acum SISTEMUL NU FUNCTIONEAZA. Daca ne impiedicam in continuare, NE MERITAM SOARTA.

  8. ionut
    13/01/2012 la 16:28

    este cea mai mare greseala .smurd trebuie sa ramana activ fiinca ajuta toata lumea la greu si este cea mai rapida unitate de salvare in caz de accident etc……………

  9. Cantemir
    13/01/2012 la 19:56

    Cu sau fara legea sanatatii retrasa, tot o sa se moara pe capete in Romania anului 2012. Cam 1 roman la 2 minute:

    Pumnul de bune si sacul de rele. Viata la romani in 2012

  10. 13/01/2012 la 21:10

    Ceva e putred rau aici : Arafat iese pe televiziune , fiind subsecretar de stat si critica…Putea sa critice in minister…Nu se discuta nimic despre lege , ci despre desfiintarea smurdului . Lumea iese in strada si , surpriza , Base cere guvernului sa retraga proiectul de lege . Legea dispare si Arafat invinge . Care e spilul ? De cand s-a incins hora asta de trei zile , se scumpeste benzina in draci . Si , mai mult ca sigur va aparea o lege a sanatatii de care nu va mai vorbi nimeni si va fi adoptata prin asumarea raspunderii guvernului . Legea va fi cea rea , pe care , de fapt o aveau pregatita . Cand marea OPINIE PUBLICA (fiind mare , ea crede ca are dreptate ! ) se va trezi din proteste , va scoate mai multi bani pe benzina fara sa cracneasca . That’s politics , my boy ! 🙂
    E prima oara cand vin aici , dar imi place…
    Succes !

  11. 13/01/2012 la 21:12

    Opinia Publica nu trebuie sa se informeze , ea doar se pricepe…hahahahahahahaha !

  12. 14/01/2012 la 13:37

    mda…

  13. gore
    15/01/2012 la 08:49

    Este incontestabil ca SMUD-ul a fost creatia lui Raed Arafat, ce s-a luptat ani in sir cu sistemul pana a reusit sa demonstreze justetea viziunii sale. A pornit de la 0, a incasat o gramada de „talpi” de la diverse institutii (chiar si Ambulanta a fost printre le)dar prin tenacitate, intelgenta si daruire a creat acest sistem. In aceasta vanzoleala numele sau a fost preluat de media si utilizat , in crearea acestei dezinformari legate de legea sanatatii. Daca dansul si-a spus parerea despre partea de lege legata de medicina de urgenta, media a preluat aceste obiectii si le-a transferat asupra intregii legi (recunoscuta de toti actorii politici ca imperfecta ). Au urcat in mers si profitorii politici in acest tren al contestatarilor si cauza initiala este deja deturnata.Nu ne-a ajuns si nu am invatat nimic din manipularea din decembrie 89 (teroristi, fantani otravite, etc). Anulam DEZBATEREA unei legi, nu aprobarea ei, prin manifestatii zgomotoase fara sa citim macar textul de lege si fara sa ne intrebam daca intelegem si avem competente (in cazul in care l-am citit).

  14. Vlad
    15/01/2012 la 12:56

    Atata vreme cat cei care inteleg mizeriile care se intampla in mass-media nu fac nimic, rezultatul va fi intordeauna acelasi. Manipularea prin astfel de intrigi este sport national, depinde de NOI sa schimbam aceste lucruri. Putem schimba doar actionand. Si cand spun „sa actionam” nu spun sa bem o sticla de vodca si sa iesim sa ne luam la bataie cu jandarmii, cu politicenii sau eventual cu cel/cea din oglinda.
    Ma uit la activitatea de pe facebook si mi-e scarba! Sunt oameni care nu au habar cum ii cheama cu buletinul in mana, dar striga ca turbatii: „JOS Comunistii, libertate, iesiti in strada pentru SMURD, avem dreptul la viata” etc…

    Depinde doar de NOI sa le spunem, sa le explicam, sa le aratam asa cum au spus cei dinaintea mea, SURSELE DE INFORMARE REALA. Toti avem cunoscuti ce au picat in aceasta plasa, si avem obligatia morala sa le deschidem ochii, pe limbajul lor, la nivelul lor. Daca nu facem NOI asta, nu o va face nimeni!

    Felicitari pentru articol! Mi-ai dat speranta!

  15. 15/01/2012 la 18:43

    O schimbare a unui sistem national fara a testa efectele la o scara mai mica (exemplu: la nivelul unui oras) poate sa aiba implicatii greu de imaginat. Si discutam despre un sistem medical de urgente si despre o populatie care nu are venituri suficiente pentru a apela la un sistem medical privat.

  16. Gabytsa
    15/01/2012 la 19:11

    Este cea mai mare greseala.Daca desfiinteaza smurd…deja poti sa mori….ca nu te ajuta nimeni fara bani..:-j!

    • Popa
      05/05/2012 la 16:40

      gabytsa tu stii draga ce pregatire medicala are un paramedic???? o sa mori sigur! ia intereseaza-te sa vezi ce CURS au absoolvit!@@

  1. 14/01/2012 la 14:35

Lasă un răspuns către crisuadi Anulează răspunsul